به گزارش روابط عمومی سازمان تات، سید سجاد حسینی روز چهارشنبه در دیدار با غلامرضا گلمحمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با بیان اینکه سازمان تات به عنوان بازوی علمی و پژوهشی وزارتخانه از جایگاهی کلیدی برخوردار است، افزود: وسعت و گستردگی فعالیتهای سازمان تات ایجاب میکند که بازدید نمایندگان مجلس از این سازمان، به ویژه ایستگاههای تحقیقاتی، در دستور کار قرار گیرد تا ظرفیتهای مغفول مانده آن بیش از پیش نمایان شود.
روابط عمومی تات، الگویی موفق در معرفی دستاوردها
مشاور وزیر با تقدیر از عملکرد روابط عمومی سازمان تات گفت: یکی از ویژگیهای مثبت این روابط عمومی، تمرکز بر نشان دادن فعالیتهای مراکز تابعه همچون مجموعه تاک است؛ این رویکرد الگویی موفق در میان سازمانهای وابسته به وزارتخانه محسوب میشود.
سیاست وزارتخانه: شفافیت و پرهیز از جبههگیری رسانهای
حسینی با اشاره به تغییر رویکرد رسانهای وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سیاست جدید رسانهای، از جبههگیری پرهیز شده و همه اخبار – حتی از دورافتادهترین مناطق کشور – منتشر میشود. این اقدام موجب ایجاد انگیزه در همکاران و افزایش اعتماد عمومی خواهد شد.
شایستهسالاری، اصل اساسی در انتصابات باشد
وی با تأکید بر ضرورت جانشینپروری در حوزه مدیریت روابط عمومی گفت: انتصابات در دستگاههای تابعه باید جدا از روابط سیاسی و صرفاً بر اساس شایستگی و توانمندی افراد انجام شود.
حمایت مدیران از روابط عمومی، رمز موفقیت است
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به درک رسانهای دکتر گلمحمدی اظهار داشت: اگر روابط عمومی سازمان تات امروز با قدرت عمل میکند، به دلیل حمایت و اعتقاد مدیر بالادستی به اهمیت رسانه و اطلاعرسانی است؛ ویژگیای که باید در سایر معاونتها و سازمانها نیز مورد توجه قرار گیرد.
اعضای هیئت علمی پای کار بیایند
حسینی افزود: سازمان تات بهعنوان بازوی علمی و پژوهشی وزارتخانه نیاز دارد تا اعضای هیئت علمی آن در فرآیند اطلاعرسانی مشارکت بیشتری داشته باشند. معرفی تحقیقات کاربردی و ارتباط مستقیم با رسانهها، در این مسیر بسیار راهگشاست.
روشنسازی جعبه سیاه سازمان تات با همکاری رسانهها
وی با اشاره به لزوم شفافسازی عملکرد سازمان تات گفت: با همکاری روابط عمومی وزارتخانه، سازمان تات و خبرگزاری ایانا، میتوان جعبه سیاه این سازمان را برای افکار عمومی باز کرد و با حضور محققان در رسانهها، اطلاعات ارزشمندی از دستاوردهای تحقیقاتی منتشر کرد.
برنامهریزی برای انتشار فصلنامههای کشاورزی در ایرلاینها
مشاور وزیر از رایزنی برای انتشار فصلنامههای تخصصی کشاورزی در پروازهای داخلی و بینالمللی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف معرفی دستاوردهای کشاورزی ایران به مسافران خارجی انجام میشود و در این زمینه از سازمان تات خواستار همکاری شد.
بزرگترین گردهمایی روابط عمومیهای وزارت جهاد برگزار شد
حسینی برگزاری همایش بزرگ مدیران روابط عمومی سازمانهای تابعه وزارت جهاد کشاورزی با حضور ۶۰۰ نفر را یکی از مهمترین دستاوردهای رسانهای اخیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، ۹۸۰ مدیر، رابط و مسئول روابط عمومی در کشور فعالیت دارند که شبکهسازی میان آنها در دستور کار وزارتخانه است.
اطلاعرسانی متناسب با مخاطبان گسترده وزارتخانه
وی با اشاره به مخاطبان متنوع وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سفره ۹۰ میلیونی مردم تا پنج و نیم میلیون کشاورز و ۶۵ هزار پرسنل، همگی مخاطب ما هستند و باید برای هر گروه با مهندسی رسانهای ویژه، تولید محتوا و برنامهریزی شود.
خبرنگاران آینده را از درون وزارتخانه تربیت میکنیم
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در پایان از اجرای طرح آموزش خبرنگاری برای فرزندان کارکنان وزارتخانه در خبرگزاری ایانا خبر داد و گفت: این برنامه با هدف بهرهگیری از ظرفیت درونی وزارتخانه و تربیت نیروهای متخصص رسانهای اجرا میشود.
